Budgetkonsultationer – 2025

Budgetkonsultationer – 2025

Budgetkonsultationer – 2025

Beskrivelse:
159 159 people viewed this event.


MEDsamarbejdet tilbyder igen i år en budgetkonsultation for medarbejderrepræsentanterne i MED- hovedudvalget, så I kan få sparring på såvel budgetmateriale som processen i MED i forbindelse med behandlingen af kommunens budget for 2026.

Antallet af konsultationer er begrænset, og derfor skal tilmelding ske hurtigt.

Konsultationen holdes som udgangspunkt virtuelt. I kan ved tilmeldingen ønske, at konsultationen foregår et andet sted, f.eks. i jeres kommune, men det er ikke sikkert, at vi kan imødekomme det.

For at kunne få en budgetkonsultation, er det en forudsætning, at I har et samlet og detaljeret materiale om kommunens budget for 2026, som I har kunnet sende til os senest 4 arbejdsdage før konsultationen, så vi kan forberede den.

I de fleste kommuner, er det samlede budgetmateriale først kendt efter sommerferien. Derfor vil budgetkonsultationerne blive afholdt efter den 3. august 2025.

Konsultationen består blandt andet af:

  • En kort gennemgang af de overordnede samfundsøkonomiske rammer samt generelle obs-punkter.
  • En konkret gennemgang af kommunens forslag til budget med fokus på de punkter, I ønsker og de punkter, som vi erfaringsmæssigt ved, giver anledning til bemærkninger.
  • Drøftelse af processen vedrørende budgettet i MED.

Rammerne for en budgetkonsultation
I konsultationen deltager to konsulenter (en økonom og en MED-konsulent) fra de centrale organisationer

  • Der afsættes to timer til konsultationen.
  • Som udgangspunkt deltager alle medarbejderrepræsentanterne i MED-hovedudvalget, men I skal som minimum deltage to medarbejderrepræsentanter.

Tilmelding
Næstformanden i MED-hovedudvalget har til opgave at afklare med de øvrige medarbejderrepræsentanter, om I ønsker en konsultation, og hvornår I ønsker, den skal ligge i forhold til budgetprocessen i MED.

Derefter kan næstformanden tilmelde jer til en budgetkonsultation på MEDsamarbejdets hjemmeside. I skal ønske to datoer for konsultationen, og vi vil søge at opfylde jeres ønsker. I vil få en endelig bekræftelse, når aftalen er på plads. Når datoen er fastsat, vil vi give de relevante lokale organisationer besked, så de har mulighed for at lytte med.

Tilmelding skal ske hurtigst muligt. Vi lukker for tilmelding, når pladserne er fyldt op, dog senest den 28. maj 2025.

Vi aftaler tid og sted med udgangspunkt i jeres ønsker, men kan ikke garantere en bestemt dato eller at konsultationen kan afholdes fysisk, før den samlede logistik ift. bemanding er gået op. Vi tilstræber, at tilmelding sker efter ”først til mølle-princippet”. Vi kontakter jer inden konsultationen for nærmere at afklare mål og indhold for mødet, herunder hvilket materiale fra kommunen, vi skal tage udgangspunkt

Event registration closed.
 

Dato og tid

04-08-2025 til
31-10-2025
 

Tilmeldingsfrist

28-05-2025
 

Sted

Online event
 

Aktivitetskategori

Del